اولا حمل المودل بتاع السيف
[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]و فك الضغط في
client model folder
و بعدين ادخل على class8.java
و اضف الكود
- الكود:
-
if(i == ****){
class8.aStringArray189 = new String[5];
class8.aStringArray189[1] = "Wield";
class8.aString170 = "Korasi`s sword";
class8.aByteArray178 = "The sword of a Void Knight.".getBytes();
class8.anInt174 = 57784;
class8.anInt181 = 700;
class8.anInt190 = 60;
class8.anInt198 = 1400;
class8.anInt204 = 0;
class8.anInt169 = -25;
class8.anInt194 = -60;
class8.anInt165 = 57780;
class8.anInt200 = 57784;
class8.anInt188 = -1;
class8.anInt164 = -1;
class8.anInt175 = -1;
class8.anInt197 = -1;
}
class8.anInt165 = 57780; : The male wearing model ID
class8.anInt200 = 57784; : The female wearing model ID
class8.aStringArray189[1] = "Wield"; : Adds a new option to the items menu
اوكي
بعدين ادخل على
source/config/item.cfg
صور
[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]بعد لما تدخل على item.cfg
اكتب الكود ده
- الكود:
-
item = 8002 Korasi`s sword The
sword of a void knight. 230 230 230 41 57 -4 0
0 13 26 7 0 0 56 0
ديه بيانات القوة
اوكي دلوقت السبيشيال
speciel
روح على client.java
و دور على
- الكود:
-
id ==
المفروض تجد شئ زي ده
- الكود:
-
if((id == 1215 || id == 1231 || id == 5680 || id == 5698 || id == 1205) && FightType != 3) // dragon daggers
{
return 402;
ok right under that code add this::
- الكود:
-
if(id == 57784) // korasi
{
return 12309;
ده معناء اذا انت بتهاجم بالسيف و استخدمت السبيشيال
بمعنى الكود هو الحركة البتعملها عند استخدام السبيشيال
و بعدين دور تاني على
- الكود:
-
if(playerEquipment[playerWeapon] ==
المفروض يبقى شكله زي كدة
- الكود:
-
if(playerEquipment[playerWeapon] == 5698)
{
return 403;
Right under that code add this:
- الكود:
-
if(playerEquipment[playerWeapon] == 57784)
{
return 12309;
That's basically saying the same thing as before, lol.
دور تاني على - الكود:
-
&& specialAmount
You should see sometime like this:
- الكود:
-
if(playerEquipment[playerWeapon] == 5698 && specialAmount > 50){
specialAtk(true, 25, 252, 0x426);
getHit(8);
usingSpecial = true;
Right under that add:
- الكود:
-
if(playerEquipment[playerWeapon] == 57784 && specialAmount > 50){
specialAtk(true, 1872, 1224);
DCdown = 4;
DCDamg = true;
getHit(2);
usingSpecial = true;
}
ده معناه كمية السبيشيال المستخدمة في السيف
دور تاني على
- الكود:
-
&& specialAmount
you should see something like this:
- الكود:
-
if(playerEquipment[playerWeapon] == 5698 && specialAmount > 50){
specialAtkNPC(true, 25, 252, 0x426);
npcDamage(8);
}
This is saying the same thing as before but on NPC's,
Under that add:
- الكود:
-
if(playerEquipment[playerWeapon] == 57784 && specialAmount > 50){
specialAtkNPC(true, 1872, 0x426);
npcDamage(16);
}
دور تاني على
- الكود:
-
public class client extends Player implements Runnable {
Under that add
- الكود:
-
public boolean DCDamg = false;
public int DCdown = 0;Now search:
- الكود:
-
public boolean process() {
- الكود:
-
if ((IsAttackingNPC) && DCDamg == true ) {
if (DCdown == 2 ) {
startAnimation(1872);
}
SpecDamgNPC(30);
DCdown -= 1;
if (DCdown == 0 ) {
DCDamg = false;
}
}
if (IsAttacking == true && DCDamg == true ) {
if (DCdown == 2 ) {
startAnimation(1872);
}
SpecDamg(25);
DCdown -= 1;
if (DCdown == 0 ) {
DCDamg = false;
}
}
و اخيرا انتهينا
[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]